לצערי, הרבה מאוד בעלי עסקים לא מכירים את כל סוגי ההוצאות המוכרות שהם יכולים לרשום בתור הוצאות ועל ידי כך להקטין את התשלומים השוטפים שלהם לרשויות המס.
אחת מסוגי ההוצאות שאני שם לב שלא כולם מכירים (וחייבים להכיר) אלו הוצאות המימון של העסק.
אני אחלק את סוגי הוצאות המימון ל-2:
- תשלום לחברות מסחריות
- תשלומים לבנקים
במקרה הראשון, ברוב המקרים מדובר בעמלות סליקת אשראי שאתם עושים ללקוחות שלכם ואתם מקבלים את החשבונית מס ישירות למייל שלכם. כבר נתקלתי במקרים שבעלי עסקים טעו לחשוב שהוצאות אלו לא קשורות לעסק. הן בהחלט קשורות. הרי אם לא הייתה פעילות עסקית אז גם לא הייתם מוציאים את אותה ההוצאה.
עוד הוצאה שאתם משלמים לחברה מסחרית היא עמלות אשראי שאתם משלמים על הכרטיס שאתם "מגהצים" ומשלמים איתו את ההוצאות שלכם. כל חודש, בפירוט החשבון שאתם מקבלים, מופיע סך העמלות ששילמתם.
חשוב לי להבהיר כי הוצאות אלו יוכרו רק במידה וקיים כרטיס אשראי עסקי בלבד שמשמש לצרכי העסק בלבד.
במקרה השני, כשאתם משלמים כספים לבנקים, אתם לא מקבלים חשבונית מהבנק והרבה עצמאיים בכלל לא יודעים מה צריך לבקש מהבנק.
אילו הוצאות קיימים בבנקים? אציין שתיים מהם:
- עמלות- עמלת הקצאת אשראי, עמלת שורה וכל עמלה שהבנק רוצה לקחת. יש לו רשימה אינסופית של עמלות.
- ריבית בגין הלוואות- אם לקחתם הלוואה לצורך העסק אז הוצאות הריבית הינן הוצאות מוכרות שמקטינות את חבות המס שלכם.
- חשוב לי לציין שכדי שהוצאות אלו יהיו מוכרות, יש לפתוח חשבון נפרד לצורך העסק שבו ירוכזו כל ההכנסות וההוצאות של העסק.
אז אילו מסמכים יש להביא מהבנק על מנת שההוצאות יוכרו לנו? אחת לחצי שנה, הבנק מספק ריכוז של כל התשלומים בגין עמלות וריביות ששילמתם בשישה חודשים אחרונים. את הריכוז הזה יש להביא לרואה החשבון שלכם והוא כבר יכניס את ההוצאות לדוחות שלכם.