איך לבחור רואה חשבון?

מאת: רואה חשבון אורן שומינוב

איך לבחור רואה חשבון? - שומינוב - לוי משרד רואי חשבון

כמו כל מקצוע בישראל, גם שוק רואי החשבון הוא שוק מוצף וקיימים הרבה מאוד משרדי רואי חשבון מכל מיני סוגים. יש משרדים של עובד אחד או שניים ויש משרדים עם עשרות עובדים. יש משרדים שעוסקים רק בביקורת וייעוץ ויש משרדים שעוסקים בפתיחת תיקים, הנהלת חשבונות, דיווחים ותשלומים למוסדות המס והגשת דוחות שנתיים.

אז איך בוחרים רואה חשבון בצורה הטובה ביותר?

אז במידה ואתם מחפשים משרד שילווה אתכם באופן חודשי בדיווחים מול רשויות המס, אלו הדברים שאתם צריכים לבדוק לפני שתבחרו את רואה החשבון:

תכנון מס מספר פעמים בשנה

במיוחד בעסק חדש, אחד הכאבים הגדולים של בעלי עסקים זה נושא מקדמות המס. במהלך השנה יש לשלם מקדמות מס הכנסה וביטוח לאומי לפי הרווחים בעסק. בסוף שנה, בעת הגשת הדוח השנתי, יעשה חישוב סופי וייקבע המס הסופי לשנת המס. אם שילמתם יותר מדי מקדמות מס, תקבלו החזר. אם שילמתם פחות מדי מקדמות מס, יהיה עליכם לשלם את ההפרש בתוספת ריבית והצמדה. זה יכול להגיע לסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים. אם לא ייתבצע מעקב שוטף אחרי המקדמות שלכם במהלך השנה, צפוי לכם תשלום גבוה בסוף השנה.

תבחרו משרד שמבצע לפחות פעמים בשנה מקדמות מיסים.

משרד רואה חשבון שזמין עבורכם 

חשוב שהמשרד יהיה זמין לשאלות שלכם. רואה החשבון לא תמיד זמין אבל חשוב שהמשרד שלו תמיד ייתן לכם מענה בשלל דרכים- מיילים, טלפונים, ווטסאפ וכו'.

ידע בחוקי המס –  היתרון המקצועי של משרד רואי החשבון שלכם

אולי זה נשמע בסיסי אבל חשוב לבחור משרד עם ניסיון (גם אם עולה עוד כמה שקלים בחודש). ניסיון בעובדה מול רשויות המס וידע נרחב בחוקי המס, יעזור לכם לנהל טוב את העסק ולישון בשקט בלילה.

הדרכה ראשונית לעסק

חומר מסודר ומרוכז. בעל עסק חדש (וגם ותיק) חייב לדעת אילו זכויות מגיעות לו בתור עצמאי כמו למשל כל ההוצאות המוכרות שלו שיכולות לחסוך לו במיסים רבים או למשל כל הזכויות הסוציאליות שלו. חשוב לקבל מדריך מסודר שבו יש את כל הנתונים שיכולים לשמש את בעל העסק.

התאמת ניהול הספרים שלכם להוראות החוק ולרישום תקבולים

על כל תחום עיסוק חלות תקנות רישום חשבונאי שונות. וודאו כי רואה החשבון מסביר לכם אילו תקנות וחוקים חלות על העסק שלכם.

משלוח חוזרים ועדכונים תקופתיים

לעיתים יש שינויים בחוקי המס או בתקנות שחלות על עצמאיים ולכן חשוב שרואה החשבון שלך יהיה מעודכן אבל גם שיידע לעדכן אותך בכל השינויים שרלוונטיים לתחום העסקי שלך.

משרד רואה חשבון שזמין לפגישה תקופתית אתכם

וודאו עם רואה החשבון האם הוא זמין לפגישות התייעצות מפעם לפעם או שפגישת ההיכרות זאת הפגישה היחידה שלכם מולו וכל ההתנהלות תהיה מול הצוות שלו.

משרד רואי חשבון עם בקיאות בדיני העבודה ומעקב מקצועי אחר תלושי השכר של העובדים בעסק

במידה ותצמחו בעסק ותגיעו לשלב של העסקת עובדים, חשוב שהמשרד שתבחרו ידע לתת שירותי הפקת תלושי שכר ושמי שמכין את תלושי השכר הם חשבי שכר בכירים. תלושי שכר שמחשובים בצורה לא נכונה יכולים לגרור לבעיות כספיות ניכרות לבעל העסק כתוצאה מתביעות של עובדים.

משרד רואה חשבון שמבין בחדשנות טכנולוגית 

העולם היום מאוד מהיר ובעלי עסקים רוצים לקבל מידע בצורה מהירה וזמינה. אחד הפתרונות לזה הוא אפליקצייה ייעודית שדרכה אפשר להוציא חשבוניות ללקוחות, להעלות הוצאות ואז לקבל מידע על הכנסות, הוצאות, רווחים ומיסים צפויים וכל זה ממכשיר הטלפון או מהמחשב. בצורה הזאת תוכלו להיות בכל רגע נתון מול הדוחות הכספיים שלכם ולהיות מעורבים הרבה יותר בעסק שלכם.

וודאו שמשרד רואה החשבון עובד עם אפליקצייה ייעודית שכזאת ומספק אותה ללקוחות שלו.

עזרה בהיערכות לסוף שנת המס

לפני סוף השנה ניתן לעשות מס' מהלכים חוקיים שיכולים להפחית את סכומי המיסים השנתיים. וודאו שרואה החשבון מסביר לקראת סוף השנה אילו אפשרויות עומדות בפניכם על מנת שתשלמו פחות מיסים.

מחפשים משרד רואה חשבון שמבין חדשנות טכנולוגית ומספק לכם מעטפת מקצועית בכל הנוגע לעסק שלכם ? צרו איתנו קשר עוד היום – 054-767-5165

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן