חשבון עסקי לעסק

מאת: רואה חשבון אורן שומינוב

חשבון עסקי לעסק - שומינוב - לוי משרד רואי חשבון

אז האם לפתוח חשבון עסקי?

האם זה חובה לפתוח חשבון עסקי?

לאורך השנים, נתקלתי בעצמאיים רבים ששאלו אותי האם זה נכון שבמקום שיימשכו משכורת בצורה מסודרת, פשוט את כל הוצאות הבית והעסק ינהלו בחשבון אחד. התשובה היא כמובן שלא. עצמאיים שעובדים בצורה כזאת אף פעם לא ידעו מה הרווחיות של העסק שלהם ואיך להערך לתשלומים עתידיים בצורה נכונה.

הדבר הנכון הוא קודם כל לפתוח חשבון בנק נוסף (פרטי או עסקי העיקר שיהיה נפרד מהחשבון המשפחתי) במצב כזה יהיה לכם שליטה על כמות הכסף שאתם מושכים ותדעו כמה כסף באמת  אתם יכולים למשוך אחרת אתם תחיו בשקר. לדוגמא, נניח ועצמאי מכניס בחודש 20,000 שקלים. מאוד יכול להיות שיש לו הוצאות אבל הוא משלם אותם בתנאי תשלום של שוטף 30 או שוטף 60 והן לא מייד יוצאות מהעסק ואם הכסף הזה נמצא בחשבון הפרטי הוא חיי בתחושה כוזבת שהכסף הזה שלו.

יתרה מזאת, רוב העסקים משלמים מע"מ בצורה דו חודשית ולכן כשיש לנו חשבון נפרד אנחנו בעצם שומרים על הכסף למע"מ, למס הכנסה וגם לביטוח לאומי. אם לא נעשה כך, נוכל למצוא את עצמנו במועד התשלום בפני שוקת שבורה וללא אפשרות לשלם. לכן, תמיד חייבים להפריד חשבונות וגם כאשר יש כסף בחשבון, תמיד צריך לזכור שיש הוצאות עתידיות שאמורות לרדת ויש לנו עוד שותפים כמו מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

לא יכול להיות שנקבל כספים לחשבון ומאותו חשבון גם נשלם לספקים שלנו, גם נשלם לסופר, לגנים, למשכנתא, לקניית בגדים וכו' ואז ב-15 לחודש ניזכר שיש לנו מע"מ על הראש ואיפה כל הכסף? לא אחת נתקלתי בבעלי עסקים שפשוט היו מופתעים שהגיע ה-15 לחודש ו"פתאום" צריך לשלם לרשויות.

עכשיו ברור למה חייב חשבון נפרד לעסק?

ולא- לא לומר שכרגע אנחנו קטנים אז עדיין אני אשתמש בחשבון הפרטי או שחבל לפתוח חשבון חדש כי זה עוד עמלות. הסדר והשקט בראש חשובים הרבה יותר מעוד כמה שקלים של עמלות לבנקים.

עוד 2 הרגלים חשובים מאוד כדי שכל העניין של חשבון נפרד יצליח:

1. תשלמו לכם סכום קבוע באופן קבוע. בדיוק כמו שיש לכם הוצאות קבועות כמו שכירות ועובדים, כך גם המשכורת שלכם היא קבועה. כמה למשוך? תדעו מה הרווח החודשי שלכם (הכנסות פחות הוצאות) ומזה תפחיתו את תשלומי המיסים (מס הכנסה וביטוח לאומי).

2. בצעו את העברה בפועל. רק כך העסק באמת מתרגל שהוא מוציא את המשכורת שלכם. כך גם העסק יימצא את המקורות להגדלת ההכנסה בהתאם.

עוד טיפ חשוב- אם בן או בת הזוג עובדים אתכם בעסק והם שכירים שלכם- כדאי מאוד להוציא להם תלוש ולהעביר בפועל את הכסף מהחשבון העסקי לחשבון הפרטי. ממש כמו משכורת רגילה. זה יעזור לכם לאחר מכן להסברים מול מס הכנסה וביטוח לאומי.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן